Wednesday 10 April 2019

BIODATA PENULIS


Penulis merupakan anak kelahiran Kuala Lumpur serta seorang guru dan pengusaha sebuah taska di Selangor. Dengan latar belakang pendidikan Ijazah Sarjana Muda di bidang teknikal iaitu bidang Seni Bina, beliau mengorak langkah sebagai pegawai kontrak di sektor kerajaan dan beberapa buah badan berkanun selama hampir 10 tahun. Beliau mengubah haluan kepada bidang Pendidikan Awal Kanak-kanak (PAKK) kerana sangat menyukai kanak-kanak dan setelah mengenali kecenderungannya yang lebih menjurus ke arah bidang tersebut.
Beliau mula menimba pengalaman baharu dalam bidang PAKK dan aktif mengikuti kursus-kursus yang berkait bidang ini dan kini sedang mengikuti pengajian peringkat Diploma Eksekutif di salah sebuah universiti tempatan secara separa masa.

Beliau juga meminati bidang psikologi dan melalui pengalaman hidup beliau berdepan dengan cabaran hidup dalam kehidupan berumahtangga yang penuh liku, beliau menukilkan sebuah rangkaian kisah dan catitan-catitan dari lubuk hatinya yang boleh dijadikan panduan sekaligus motivasi buat kaum wanita dalam mengejar cita-cita mereka.

No comments:

Post a Comment